diumenge, 27 d’abril del 2008

un blog per a la llibreta del Guillem

xorten

Lector, mirador -i admirador- apassionat, com tants altres, del Tintín al Tíbet, quan de debò m'hi he posat, no he pogut decidir-me a retallar els textos ni a deixar de penjar tantes fotos boniques com ens ha portat el Guillem del Nepal..

Però tampoc podia omplir el "blog dels cosins" amb tantes entrades sobre el mateix tema, ni tampoc era bo per al conjunt del relat del Guillem que el fes tan a miques.

Així que, al final, m'he decidit a fer-li un blog nou, que serà més seu que meu, però que de moment va bé que sigui jo qui el vagi fent. Va bé perquè -ja ho he dit- m'entusiasma el tema, però és que a més crec que així li estalvio la incomoditat de pensar si no estava faltant a la modèstia pel fet d'explicar ell mateix les seves "aventures". El blog el trobareu a ( http://lallibretadelguillem.blogspot.com/ ). De moment hi he deixat quatre entrades. Quan tingui temps ja n'hi aniré afegint més. També afegeixo l'adreça a la llista d'enllaços de la dreta.

Ja us vaig explicar com el Guillem va anar traient de la motxilla les coses que ens havia portat. A mi em va portar uns llibrets amb històries, contes i llegendes del Nepal recollides de la tradició oral, i també aquest dibuix que veieu a dalt, fet a mà, d'un Xorten. Un Xorten és un petit temple budista que pot tenir varies funcions, com poden ser les de contenir les relíquies d'un rei o un personatge venerable, o commemorar un lloc sagrat, o marcar un itinerari d'importància religiosa. Sempre que es passa pel seu costat (això ja sortia al Tintín però a ells també els ho deien cada vegada) s'ha de fer per l'esquerra segons el sentit de la marxa.