diumenge, 31 de desembre del 2006

Tonteria

Aquest matí m'ha donat per buscar un sinònim a la paraula "tonteria" i — oh sorpresa — he descobert que era castellana !

Així és com he corregut cap al diccionari castellà-català de S. Albertí de 1961 i m'he trobat — entre d'altres paraules — amb " bajanada "

Com sigui, però, que no em feia del tot el pes, he tornat altre cop al diccionari de sinònims de S. Pey de l'any 1970 i he buscat l'esmentada paraula

No us creureu el què he trobat :

" Bajanada " : Bajania, bajaneria, niciesa, ximpleria i.... bertranada !

Ja tenim lema, he pensat ( tot i que el de ARDNAM AROF no està gens malament ... )

I ho he pensat arran de la cordial i filosòfica nadala que a tots ens va enviar la Maite, el to de la qual tan em feia pensar en aquella altra que ens va enviar, ara fa segles — érem tan joves ! — on hi havia una fotografia d'una planta

Allà va començar... la " bertranada " !

( Crec que algú de nosaltres, al blog, ha utilitzat més d'una vegada aquesta paraula )

Per la meva part ja he començat les indagacions

A la fonda de Vilabertran de les Cintes m'han dit que probablement per les dates que la volem fer, no hi cabrem

Les reserves allà, pel que sembla, les fan d'eó en eó : això vol dir que ja hem fet tard ...

N'hi ha un alte, però, de Vilabertran, amb el qual encara no m'ha donat temps a posar-m'hi en contacte

És a l'Empordà, és allà on va néixer en Ramon Muntaner — el de les " Cròníques " : cosa llenguatge, ja sabeu — i a més té una magnífica basílica del romànic més heavy que mai s'hagi fet

Mmmm : hem menjar ànec ... bombons ... paella ... cuixa de senglar ... i, a Vilabertran ... ¿ què ens donaran ?

1 comentari:

Mingu Manubens Bertran ha dit...

Em sembla molt bona idea, Santi.

A www.vilabertran.com hi ha un apartat al manú de l'esquerra que parla de "informació general", i si el seguim, un altre que diu "on menjar i dormir". Surten tres llocs amb pàgina web: "Can Caulas", "L'Hostalen d'en Lons" i "La Sínia". Tres noms ben suggerents. Jo ja ens hi veig.

Cosines: help !!!