divendres, 2 de març del 2007

no som res......


Aquesta setmana, de dilluns a dijous he fet un curs d'astronomia aqui a Torredembarra. De 7 a 10 del vespre a una casa que hi ha vora el mar...una passada. He apres molt i disfrutat de debo.


La foto mostra un xoc entre dues galaxias, la NGC 2207 i la IC2163, no la hem fet al curs ..esta feta per el cometa Hubble.

Una galaxia (sabeu que la nostra es la via lactea) te -per terme mig- 100.000 milions d'estels ...si, cent mil milions.....

Es calcula que hi ha uns 100.000 milions de galaxies ....... si, tambe es la mateixa xifra...cent mil milions ....

La mes propera es Andromeda, es pot veure nomes amb prismatics...... i la mes llunyana es calcula que la tenim a 14.000 milions de anys llum...

Be..... pareu un moment a pensar-ho .... intenteu imaginar aquestes cantitats...... crec que ajuda a col.locarnos al lloc que ens correspon i a veure les coses en la dimensió que ens correspon.....

5 comentaris:

Carme ha dit...

Ostresss gràcies xevi! quin enllaç tan xulo! soc afortunada jo soc lleó i demà estaré al vell-mitx de l'eclipse! ja notaba jo avui una certa nevulosa....
aviam family si feu fotos i les penjeu al blog!!!!!!
vinga a disfrutar-lo!!!!!!

Anònim ha dit...

És que els lleó sou...

Imatge del cor : Ricard, el de cor de lleó !

Imatge de les flames del cor : la imatge d'Europa !

El cor només és concebible des d'aquesta imatge del lleó

Només el lleó i el cor han estat capaços de construir allò que hem convingut a dir-ne una esfera de cordialitat amb el nom d'Europa

Només a Europa ha estat possible aquella cançó : "Oh benvinguts, passeu, passeu..."

Només els lleons poden dir : " casa meva és casa vostre "

Només els lleons saben, veritablement, on és, en veritat, aquell lloc que els cicerones diuen que es diu Poblet

Anònim ha dit...

Efectivament, davant la impossibilitat de digerir xifres astronòmiques com les que ens dones, Xevi, jo m'he apuntat a un curs d'astrologia per veure si entenc alguna cosa de tot plegat

Això del lleó, em sembla que ho entenc una mica — no gaire, no et pensis — però amb les xifres... veuràs : no tinc prou dits a les mans i desseguida em descompto

Mingu Manubens Bertran ha dit...

Doncs la Isabel i jo, estem anant a un curset sobre "Espiritualitats en l'Església"..

Astronomies, astrologies, espiritualitats.. Un que ho veiés des de fora, de seguida en trauria la conclusió. Potser diria:

"--Aquests de Vilabertran no sembla que toquin gaire de peus a terra.."

Carme ha dit...

pues jo estic anant a un curset de . APOFOSISDENTALASTRODINAMICAOCLUSALMETALOPAQUER
de moment nomes he apres el nom amb penes i treball......