dimarts, 13 de setembre del 2005

Diversitat

Noè

Aquest és un dels quadres d’un dels dos retaules que hi ha als laterals de l’església de Saint Lary. Si ho recordeu, us n'havia parlat. Que és molt bonic, ara no cal que ho digui doncs ho podeu veure vosaltres mateixos.

M’ha semblat que podia servir per il·lustrar el títol: Diversitat.

Diversitat de respostes –ben diferents- a la Maite, que ens demanava si sabíem on eren unes claus..

Diversitat en les maneres d’entendre -per exemple- l’Església, ahir, en una entrevista molt ben feta de la Mònica Terribas al bisbe Pere Casaldàliga. Va dir moltes coses estupendes; també en va dir algunes en les que alguns no hi estaríem d’acord. Però quin pensament tan ben treballat i quina manera de parlar tan agradable. Em va posar content sentir-li dir com es tenen un gran respecte el papa Benet i ell (havien parlat molt –“el tema és el llenguatge”, i també havien fet broma: bons amics).

Quines coses! Mentre escric això rebo de la Maite:

"l'important és el llenguatge guaridor, la comunicació, el risc i jo penso :
si ningú dona el toc de sortida no es construeix (destrueix) res; i si no queda res : que fotem tanta gent en aquest món tancats en la nostra gàbia???"

(M'he infiltrat en aquest text del Mingu per dir-vos que no us perdeu els "comments". Un d'ells té una capsa de sorpreses anomenada PUNXANT AQUÍ)

3 comentaris:

Carme ha dit...

DIVERSITAT Ó DIVERTIRSE-I-TanT!!?¿

Mingu Manubens Bertran ha dit...

Les altres imatges del retaule, si la cosa funciona, podreu veure-les -tal com diu l'Uri- PUNXANT AQUÍ Estan totes desordenades, tal com han caigut seguint l'assistent de Photoshop "Archivo > Automatizar > Galeria de imágenes web.."

Anònim ha dit...

És especialment entranyable i inquietant l'ombra que apareix en el pergamí de la darrera imatge on hi ha la pregària. Un es pregunta: —Sóc jo? —És l'ombra del meu cap? —Sóc jo que, per tant, re-cito, també aquestes paraules?

Quan m'ha vingut la imatge a la pantalla, inconscientment he mogut el cap, per veure si l'ombra també es bellugava...