dilluns, 10 d’octubre del 2005

Avís per a navegants

Ahir data històrica en la construcció del barco...... tots els dies tenen la seva historia però la de ahir es una data per anotar al quadern de bitàcora...
!!! La primera dormida a bordo ¡¡¡¡¡ ...... va ser el Dito.....
Des de fa tres dies he començat a vestir la proa (part de davant per els terrícoles) i allà las formes corbes s’accentuen i fan que t’hagis de trencar molt el “ tarro “ per aconseguir folrar be les parets, has de fer un munt de plantilles amb llistons abans de tallar els panels de fusta definitius




DSCF2272b



.... tot son formes irregulars...
La primera foto

DSCF2261b

es mostrar-vos el petit caos que tinc muntat......i per davant del suport del pal major es veu l’interior de la proa encara sense llitera.......
Ahir, diumenge.... vaig estar folrant parets de la cambra de proa i vaig construir una llitera a la banda de bavor (esquerra per els terrícoles)..... a mig dia el Dito va venir al barco no se be si amb intencions de ajudar-me o només valorar els progressos... el fet es que li va agafar un atac de son d’aquells que agafen als estudiants a qualsevol hora , i amb l’excusa de provar la llitera es va estirar i va quedar clapat a l’instant.... jo vaig aprofitar per fer la foto històrica




DSCF2278b



DSCF2279bb

des del “tambucho” (obertura que hi ha a coberta a mode de finestra del sostre) de proa.....
La dormida va durar uns tres quarts d’hora i al despertar el tio estava feliç




DSCF2270b






DSCF2268b



........no s’havia assabentat dels meus dels meus sorolls tallant fusta i polint-la..... Va ser la primera dormida al barco ..... a deshores , però històrica !!!!!!
Per la tarda vaig seguir treballant fins que es va fer fosc

DSCF2282b

i ja no m’hi veia prou be a la llum dels fanalets.....
Quan recollia per marxar, desprès de un dia de feina profitós e HISTÒRIC , al anar a tancar els portillos (finestres) del camarot de proa vaig veure la lluna saludant-me



DSCF2289b



i vaig pensar que us ho explicaria ..... el Pitu ja ho sap.....
Xevi

4 comentaris:

Carme ha dit...

FUAAAAAAAAAAA!! XOCALAAAAAAA!!!!!

Santi Pau ha dit...

Vet aquí la barca.
Vet aquí la que un dia va ser una promesa d’esdevenir l’objecte d’un cant: aquest.
Sóc una imatge sonora, diu la barca, un esclat en vers, una impulsió ditiràmbica expressada des dels començaments, quan era cantat allò que jo podia ser: això que veieu. En tant que resistent al descoratjament marxo cap a una posada en música constantment actualitzada, com s’esdevingué amb Ulises i les sirenes.
¿ Sabia Homer que la paraula «corda», en grec, és gairebé el mateix que la paraula «sirena» ?
¿ Sabia, per tant, que contra els lligams que ens atrapen, només una altra mena de lligams ens poden ajudar ?

aeikwir

Mingu Manubens Bertran ha dit...

"En tant que resistent al descoratjament".. Ja ho pots ben dir!. La MªCarme, la Isabel i jo, fa molts pocs dies vem poder veure de prop el que veieu a les fotus i us podem assegurar que és una brutalitat la feina que hi ha feta.. i la que queda per fer.

Enhorabona!

(Quan vem venir em va quedar el dubte de com t'ho devies fer per preparar les plantilles. Ara ho he vist a la fotografia)

Pere Manubens ha dit...

el viatge a Itaca comença per constrïr la barca.....