dijous, 6 d’octubre del 2005

La ratio del llenguatge (Elogi del blog)

No-tinguis-por350
"No tinguis por"
Mathias Grünewaldt
Altar de Isenheim, part interior de l'ala externa


Hola blog

A vegades a mi no em va bé això de dirigir-me a una pluralitat. Em consola més saber que escric a una persona física, a una ánima concreta. Potser perquè la meva memòria o la meva evocació està molt precisament amb ell.

Volia dir-te que es un merder molt bonic aquest que has muntat sobre el llenguatge i sobre aquesta mena de llenguatge subliminal que són els àngels. Es molt difícil trobar un tema ric i d'interés general, que ens impliqui a tots, sobre el qual escriure. I que tingui fets, sentiments, vincles extensos i expresió literària.

Ho has aconseguit, blog!

Vaig estudiar —amb males notes— llatí, grec, dret romà, història del dret, filosofía i sé com n'és d'important la filología, l'origen, la formació, la promiscuitat i la interacció de les paraules —ara penso, però, que no devien ser tan dolentes, les notes, si encara recordo l'essencial...

Quants milers de paraules hem creat, entre tots els països, per definir, delimitar, coses, precisar sentiments, expresar emocións, descriure, ni que només sigui un paisatge o una observació. Quin privilegi, com quan vaig viure a Suissa, observar la gent que parlen totes aquelles llengües amb profunditat (i... no es barallen!).

Aprecío molt les vostres lectures, Maite, Mingu, i les maravelloses expresións del Xevi i la Ma. Carme. De debó que no tinc temps, però, no és gensmenys veritat que ho considero un tresor.

Ratio, al meu entendre, té alguna cosa de raó, i de proporció. Una mena de fil vermell que uneix totes les explicacións i motius possibles d'una cosa, números, emocions, sentiments...

Cordialment teu, Pere

4 comentaris:

Carme ha dit...

t'has deixat a mases per nombrar com tots els que tens a la teva dreta quant obres el blog!

Pere Manubens ha dit...

el que no els hagi citat expresis verbis, no vol dir que no hi pensi o valori, a més, aixó era una carta personal al Santi icitava, nomes alguns dels poroveidors de textes més habituals. De totes maneres, no hem molesta que i intervingui i ho pengi al blog, només que haré de pensar en tots avans d´esriure qualsevol cosa i, a vegades, ques el que volía dir, penso mes untensament en una part del tot tot i que eltot mácompanyi atot-hora

Carme ha dit...

TOT-I ESCUSIS PUES!!!!!

Pere Manubens ha dit...

guapa!!!
i encaixeu com puguis!